onsdag 25 februari 2009

Sandra, varför bloggar du?

Jag började precis fundera över varför jag bloggar. Och det är en fråga med ett ganska långt svar tror jag...

Blogg nr 1
I december 2006 började jag blogga. Sjukt att det var så längesedan, det känns ju som igår. Anledningen var nog för att det var skoj att skriva om var jag gör och om mig själv. Men också tyckte jag det var skoj att kunna gå tillbaka och se vad jag gjorde just den dagen. Jag gillar ju att stå i centrum så det var ju skoj när det sedan visade sig att det var en del som läste bloggen. Inte bara nära vänner utan också andra människor.

En sak jag lärt mig är att bloggandet tar upp mycket tid. Bloggen fungerar som en liten bebis som behöver omtanke och kärlek. Bäst blir den ju såklart om man har så mycket tid och energi som möjligt...

Men efter ett tag så kände jag att motiveringen att blogga rann ur mig lite smått... Så jag slutade i juni 2007.

Blogg nr 2
I december 2007 hade jag sen en tid tillbaka börjat träffa en kille som hade en sjukt bra blogg. Och efter att jag hade funderat ett tag och pratat mycket med honom så bestämde jag mig för att sätta igång igen.

Den bloggen blev mitt sätt att lufta mina känslor för honom eftersom jag visste att han läste den. Och nu är det galet roligt att läsa tillbaka om början av vårt förhållande. Till det att jag började pendla upp och ner och sen flyttade jag upp till Stockholm och honom i juni 2008.

I juli 2008 hade jag fått så mycket hemska kommentarer om allt så jag tappade motivationen igen. Så jag slutade... Igen... Jag funderade till och med på att ta bort den, men det är min och älsklings historia om allt från resor, tankar och känslor, men framför allt - massa bilder, så jag kunde inte. Och det är jag glad för nu. Det är jätteskoj att kika tillbaka på specifika dagar, vad vi gjorde och vad jag tänkte.

Blogg nr 3
Bloggpausen, som jag trodde skulle vara mycket längre, varade faktiskt bara i drygt 1 månad. Sen var jag SÅ taggad att sätta igång igen. Och enklast att göra det? Skapa en ny blogg... Vilket jag kan ångra idag för det vore skoj att ha allt samlat på ett och samma ställe. Men det har ju gått bra dehär.

Tanken från början med denna bloggen var faktiskt bara att min familj och släkt skulle ha tillgång till den. Och jag vet ju med säkerhet att både Mamma, Pappa, Farmor, Moster Judit och andra släktingar läser denna bloggen, så grundtanken är ju inte helt borta.

Ville ni veta något mer? :)

Inga kommentarer: