onsdag 25 februari 2009

Fettisdagen firas med temlor!

Inte en enda människa kan ha missat att äta en semla idag va? Isåfall kan jag äta åt er också? Jag har käkat mig mätt på en och har en kvar i kylen. Tur att man har en pojkvän som kan tänka sig att ge upp sin semla för sin lilla flickvän som älskar dom.

Och semlor får mig alltid att tänka tillbaka på både Ture Sventon, men också på Mormor och Morfar. Dom brukade alltid, varje dag, åka hem till oss mitt på dagen när Mamma och Pappa var på jobbet och jag och Andreas var i skolan och lägga fram godis på vardagsrumsbordet hemma. Så låg det där och väntade tills jag och lillebrorsan kom hem. Men när det var dags för semlor... Så hade dom skrivit små lappar om att man skulle kika i kylen och då visste man att det var stormys på gång. Därför älskar jag semlor!

Inga kommentarer: