söndag 6 september 2009

Hösten är här!

Hösten är här och det myser jag in med årets influensa, houngs-thé och höstens bästa höstfilm, Runaway Bride.

Som resultat av min influensa så har jag sovit bort dyngets alla timmar fram tills nu när jag börjar känna mig rastlös. Infektionen finns fortfarande i kroppen så jag kan inte riktigt göra något men jag kan inte bestämma mig om rastlösheten ska få styra mig istället. Näe, någon annan dag kanske - nu vill jag bara bli frisk och då får jag nöja mig med att stanna hemma, knapra ipren och halstabletter och bara vila. När jag vaknade imorse så sken solen in genom persiennen och jag kände i luften hur hösten är på väg och direkt fick jag en sån myskänsla i kroppen.

En längtan till hösten är här på riktigt med gula löv på marken, kyliga vindar och mängder av thédrickande.

Inga kommentarer: