torsdag 20 november 2008

Ni kanske undrade?

Just nu är klockan snart 1 på natten och jag är inte trött... Så jag tänkte besvara en fråga de flesta ställer när jag träffar på dom!
Trivs jag i Stockholm? Saknar jag Göteborg? Och isf vad?

Göteborg är staden där jag är född och uppväxt i. Staden där Mamma, Pappa, Lillebror, halva släkten och majoriteten av mina vänner bor. Sedan jag vart liten har jag förälskat mig i min sommarstad på västkusten från både havet och på land. Oavsett vilket väder det är så skiner solen över Göteborg - brukar jag säga. Men när man har något nära har man inte vett på att uppskatta det.

Stockholm är självklart Stockholm... Men jag är ju inte där för att jag gillar Kungen liksom, min kärlek är ju där. Annars är Stockholm en småstadstjejs dröm - det är inte konstigt att jag älskar vår huvudstad. Det är tempo, mycket folk och grymt uteliv(beror självklart på vad man har att jämföra med men...). Skillnaden från när man kommer själv till stora städer är att man känner sig vilsen och ensam. Men jag hade ju tryggheten där från början. I en söt, charmig, omtänksam pojke som fick mig att falla för honom, handlöst och pladask. Annars skulle jag aldrig vara där uppe. Han är enda anledningen. Och jag har aldrig känt att något är så rätt som jag och han är - ever. Vi är föralltid. Hur som helst så har jag bästa jobbet på Mocco som jag stortrivs på och jag bor med min stora kärlek och leker livet.

Klart jag trivs! Vem skulle inte göra det i mina kläder? Jag är kär och jag mår verkligen grymt där uppe! Men att vara ifrån min älskade familj krossar mig. En sån kärlek jag känner till min dom är gränslös - det finns liksom inte... När jag tänker efter kan jag inte förstå att jag klarar av vardagen utan dom.

Men där jag är just nu är det väldigt lätt att märka vilka som är ens riktiga vänner... Både bra och dåligt det där... Dom jag förväntade att jag skulle sakna är inte dom jag saknar... Det är några helt andra...

Mitt nästa mission i Stockholm: Knacka på hos Kungen och kolla om han kan flytta Stockholm närmre Göteborg eller tvärtom, grymt va?
VILLE NI VETA NÅGOT MER?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur gammal är din pojkvän? :o

Sandra Paulsen Ernek sa...

Han är 32 :)